Los contenidos a tener en cuenta son los siguientes:
ORTOGRAFÍA: Diptongo e hiato
GRAMÁTICA: La oración: sujeto y predicado
VOCABULARIO: Palabras polisémicas.
EXPRESIÓN ESCRITA: La cohesión textual: Utilizar conectores
- Conectores de suma: y, además, también...
- Conectores de contraste: pero, sin embargo, por el contrario, por su parte...
LITERATURA: La narración: El uso de la descripción de personajes, lugares, ambientes...
COMPRENSIÓN LECTORA
SOCIAL SCIENCE. Lunes, 21 de diciembre
Los contenidos a trabajar serán los siguientes:
·
Rocks:
- Types of rocks (igneous, sedimentary…) and examples (basalt,
marble, limestone…)
- The rock cycle process: the process from
igneous to metamorphic rock.
·
Comparing Rocks
and Minerals:
(Minerals have crystals, a unique chemical composition…)
(Rocks is a combination of minerals, there are three types of rocks, can
have fossils...)
·
Minerals:
- Groups and examples
- Properties: color, hardness and lustre
- Mohs Hardness Scale: Comparing some minerals
hardness.
·
Uses of rocks and minerals:
Example: Marble is used for floors, statues
or kitchen counter tops; Sand
is used for making glass; Limestone
is used for making cement; Fluorite is used for making toothpaste...)
·
Land erosion:
- Natural causes and human interference.
Gracias José Manuel!
ResponderEliminarAdemás de estos tests, hay otro de natural esta semana q viene?